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Triumph TR 7

Here’s where to discuss anything specific about your standard(ish) car or something that applies to the model in general.
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stevie_a
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Postby stevie_a » 29 May 2009 22:50

<font color="maroon"><b>Hey Spaziergang,
Ist die Zylinderspule OK auf den Starter?

p.s herzlich Willkommen im Forum besser

PPS, die Sie sprechen in Englisch...[;)]</b></font id="maroon">


/ / / / / / / / / / / / / / / / / /

<font color="maroon"><b>Is the solenoid OK on the starter ?

p.s welcome to the forum

PPS

you are better talking in English </b> </font id="maroon">

--------------------------------------------------------------

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<font size="4"><font color="green"><i>If it's not broke don't fix it.</i></font id="green"></font id="size4">

Beans
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Postby Beans » 30 May 2009 00:03

Herzlich wilkommen Maxi, I can speak and read German but my German writing is rather bad [:D]

I'd say start checking all the obvious things that can go wrong on these cars, to start with starter motor and starter relay.

p.s download the workshop manual or get yourself a Haynes manual.

p.p.s where in Germnay are you ?

<center>Image
<font color="blue"><i>1981 TR7 FHC Sprint (better known as 't Kreng)
1981 TR7 DHC (now completely dismantled)
Also a 1980 TR7 DHC, 1980 TR7 DHC FI, 1981 TR7 FHC</font id="blue">
<font color="red">http://tr7beans.blogspot.com/</i></font id="red"></center>

EntonoX
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Postby EntonoX » 30 May 2009 09:57

Hallo Maxi-king,

Ich probiere es in deutsch zum antworten. Wenn komt die klack raus? aus die sicherung kasten oder im motorraum?

Wenn es im motorraum ist dan kanst du der startmotor mit eine hamer ein tick geben und dan nochmals probieren, es kan sein das der solenoid von startmotor nicht gut lauft.
Wenn es von sicherungkast komt dan kunst du die startrelais umtauschen mit ein von die andere relais, vielleicht is die relais kaput.

TR7, ACG 2700L

john
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Postby john » 30 May 2009 12:29

google translate nearly works

"Hey, Thanks for your reply. So, the clack of ore from the fuse box, you can also just as a backup broken? In the engine hort is no hum or anything like that.
Normally it would have if I Schlüsselin the 3rd Position to start bringing this to the lock release. But this is not the case. Please, fast answer.
Thank you"

Willkommen maxi

Lassen Sie sich nicht von der Tatsache, dass wir sie nicht Deutsch sprechen, die Sie mit Hilfe der anderen werden wir versuchen, sie zurück zu übersetzen Deutsch




[8 whole cylinders worth of punch to ram the world through the windshield and out the rear view mirror. Car & Driver]
1981 Grinnall TR7 v8
1981 Black FHC
1979 & 1980 Black Premium FHC(laid to rest) Sorry :-(
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John

Beans
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Postby Beans » 31 May 2009 14:12

If the relay clicks it means that there you have power there.
So check if relay works properly.
If so the problem will be at the starter motor or somewhere in between (broken wire, dirty connector etc)

<center>Image
<font color="blue"><i>1981 TR7 FHC Sprint (better known as 't Kreng)
1981 TR7 DHC (now completely dismantled)
Also a 1980 TR7 DHC, 1980 TR7 DHC FI, 1981 TR7 FHC</font id="blue">
<font color="red">http://tr7beans.blogspot.com/</i></font id="red"></center>

UKPhilTR7
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Postby UKPhilTR7 » 31 May 2009 14:51

<font color="blue"><b>Google Translation: German » English
Hey folks,
I have my Triumph TR 7 Built in 1982 picked up. of 10 years standing and I have a battery installed and it tries to start. He Kurtz shot, but then now is garnicht more. It klackt only if you pressed the starter, although enough current to the battery.
Please help
Maxi!</b></font id="blue">

Hi there,
From what I can understand you are having issue starting. If the battery is OK and the starter motor seems to be OK. Check that the connector at the top rear of the engine next to the bulk head is clean and OK. I had a starting issue not so long ago when all there was when I turned the key, was a click in the fuse box from the relay. I cleaned this connector up and now a starting issue again. May not be the answer for you, but it is worth a try as sure worked for me and my tr7. Oh and I put wd40 all over it too for good measure.

Google Translation: German » English

<font color="blue"><b>Hi there,
Von dem, was ich kann verstehen, sind Sie mit Frage ab. Wenn die Batterie ist OK und der Starter-Motor zu sein scheint OK. Überprüfen Sie, ob der Anschluss an die Spitze der Motor hinten neben dem Bulk-Kopf ist sauber und OK. Ich hatte ein Problem beginnt nicht so lange her, wenn alle es war, als ich den Schlüssel ein, klicken Sie auf ein Feld in der Sicherung der Relais. I-Anschluss bis dieser gereinigt und jetzt ein Problem wieder ab. Vielleicht nicht die Antwort für Sie, aber es ist einen Versuch wert, wie Sie sicher, arbeitete für mich und meine TR7. Oh, und ich wd40 ganzen es auch für eine gute Maßnahme.</b></font id="blue">

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Beans
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Postby Beans » 02 Jun 2009 14:29

Don't know about TR7 specialists in Germany but maybe [url="http://www.tr7ig.de/"]<u><b><font size="2"><font color="red">this lot</font id="red"></font id="size2"></b></u>[/url] can help you with addresses in your country;

<center>Image
<font color="blue"><i>1981 TR7 FHC Sprint (better known as 't Kreng)
1981 TR7 DHC (now completely dismantled)
Also a 1980 TR7 DHC, 1980 TR7 DHC FI, 1981 TR7 FHC</font id="blue">
<font color="red">http://tr7beans.blogspot.com/</i></font id="red"></center>

frankman
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Postby frankman » 03 Jun 2009 07:15

Hallo Maxi King

Begrüsse Dich im Forum. Dein Problem könnte das Starter Relay sein (falls nicht wie Du erwähnt hast) ein Marder dran war.

Ganz einfach Zündung einschalten und mit der Prüflampe oder Multimeter am Anlasser messen sollte Spannung vorhanden sein - auf "start Position" sollte am Selenoid (Magnetschalter - oberes rundes Teil am Anlasser) Spannung vorhanden sein (musst Du zu zweit sein) falls keine Spannung vorhanden Anlasser Relay wechseln befindet sich im Handschuhfach (musste ich auch einmal wechseln) falls jedoch Spannung vorhanden ist mit dem Hammer auf den Magnetschalter klopfen (bitte sachte) falls er anspringt ist ganz klar dieser defekt (da der Anlasser an dieser Position relativ stark der Hitze ausgesetzt ist kommt das vor.

Hier im Forum hat es sehr viele kompetente Leute hier 2 Link's auf denen Du viele Informationen findest http://tr7beans.blogspot.com/ und http://web.mac.com/jclaythompson/iWeb/Site/Welcome.html

Du findest sehr viele Infos im Internet auf www.TR7ig.de sind sie sehr kompetent gerne helfe ich Dir weiter bei Fragen oder Infos wohne in der Nähe vom Bodensee..

ach ja mein english ist auch sehr schlecht und es gibt welche die "uns" etwas meiden aber was solls

Hello from Switzerland

Frank

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